Verhoog de vetverbranding met voeding

Er wordt veel geschreven over hoe je de vetverbranding kunt verhogen. Krachtig trainen en hiermee spieropbouw realiseren is een belangrijke stap! Hier een aantal tips die je zelf eens kunt uitproberen met je voeding:

Cafeïne in koffie, het polyfenol Epigallocatechin Gallaat (EGCG) in groene thee en eiwitten werken stofwisselingsverhogend’, weet Margriet Westerterp-Plantenga, humaan bioloog bij de Universiteit Maastricht.
Eiwitrijke voedingsmiddelen zijn noten, peulvruchten, tofu, sojamelk, magere yoghurt, cottage cheese, kwark, vis, schaaldieren, gevogelte en eieren. ‘De stofwisseling is na gebruik hiervan meestal maar tussen 1 en 5 procent verhoogd. Maar dat is toch weer wat!.’

‘Hete’ rode peper of chilipeper bevat het chemische stofje capsaïcine. Dit jaagt de stofwisseling omhoog en geeft een boost aan je vetverbranding.

Ach ja… het proberen waard toch en heel slim om over na te denken bij etentjes of buffetten als je een keuze moet maken tussen vis of vlees en na het eten een kopje groene thee neemt in plaats van zwarte thee. Alle kleine beetje helpen.

Veel succes!
Arina

Gezonder leven en meer bewegen? Doe onze 21-dagen-challenge

Wil je beginnen met gezonder leven? Beweging in je systeem krijgen? Of er misschien zelfs verslaafd aan raken? Maar kijk je op tegen de eerste stappen? Fit4lady heeft voor jou de 21-dagen-challenge ontwikkeld:
  • Ontvang één dagelijkse oefening.
  • Eenvoudige trainingen: je traint gewoon thuis, op je werk of onderweg
  • In 21 dagen bouw je een ritme op. Zo krijg jij beweging in je systeem dat naar meer smaakt!