motivatie om voor de zomer in shape te raken

Zoals ieder jaar komt de zomer sneller dan gedacht. En zoals ieder jaar denk je “dit jaar ben ik bikiniproof”. Tijdens de zomer denk je; “ach laat ook maar volgend jaar lukt het me wel”. Is het echt zo moeilijk om in shape te komen voor de zomer? Fit4lady heeft het voor je uitgezocht, getest en weet je wat: dit is te doen ook voor jou!


Uiteraard komt een summer body niet vanzelf aanwaaien. Wat is een summer body eigenlijk? Dit is voor iedereen anders. Lekker in je vel, een paar kilo lichter, strakker in je vel, gezonde uitstraling, gezond voelen, meer energie, er gezond uitzien én voelen dus. Lastig? Zeker niet. Dit is haalbaar voor iedereen met de juiste motivatie en deze 3 basisregels: tijd, bewegen en gezonde voeding. Pas je deze toe dan heb je er niet alleen dit jaar profijt van maar de rest van je leven ook. Laten we beginnen.

Lees ook: Met deze 5 tips kun jij je weer blootgeven deze zomer

In shape komen voor de zomer? Dan is tijd essentieel

Tijd is essentieel om in shape te komen voor de zomer. Meestal beginnen we te laat en gaan we rare dingen doen, zoals een crashdieet of te zwaar en blessuregevoelig trainen. We weten inmiddels gelukkig wel beter. Je lichaam heeft tijd nodig om te wennen en zich aan te passen aan een gezonde leefstijl. Gun je lichaam en jezelf dan ook deze tijd. De lente en zomer helpen je hierbij. Lente is de tijd om je energie weer te herpakken. De natuur krijgt er weer zin in en wij ook. Dit is dan ook de tijd om jezelf te motiveren. Mooier kunnen we het niet maken. Langere dagen, meer zon en dichter naar de zomer. Tijd om een planning te maken voor deze zomer én alle volgende zomers.

Kom in shape voor de zomer door voldoende te bewegen

Naast tijd is voldoende bewegen ook een basisregel. Een gezonde portie beweging is simpelweg niet weg te denken uit een gezonde leefstijl. Bewegen is de sleutel naar een summer body. Begin nu nog met een work out die jou aanspreekt. De dagen worden warmer en dus verbrand je meer tijdens een training. Jouw lichaam moet meer energie verbruiken om jouw lichaam koel te houden als je traint. Dit is een win-win situatie, dus hoe warmer het buiten wordt hoe meer calorieën je verbrandt. Logisch is hierbij om te denken aan een effectieve training van kracht en cardiotraining van een half uur, in plaats van uren rond te hangen op een sportclub terwijl het mooi weer is buiten. Krachttraining zorgt voor een gezond lichaam. Zo zorgen je spieren voor energie, mooiere huid en gezonde organen. Krachttraining is niet voor even, blijf je dit doen dan zal je daar alleen maar voordelen van hebben. Als dit niet motiverend is weten wij  het ook niet meer.

motivatie om voor de zomer in shape te raken

In shape voor de zomer raken? Tijd om echt voor gezonde voeding te kiezen

De zomer heeft natuurlijk ook haar valkuilen. Je denkt dan snel aan bbq’s, zomerfeesten en terrasjes. Begrijpelijk hoor, maar hoe motiveer je jezelf om ook tijdens de zomer in shape te blijven? Nog een basisregel is een blijvende gezonde eetgewoonte. Hoe fijn is het om na de zomer nog steeds een gezonde leefstijl te hebben? Dus niet voor even, maar voor de rest van je leven. Een gezonde eetstijl moet bij je passen. Een dieet is meestal niet vol te houden waardoor je snel terug bij af bent. Het einde van het dieet, betreft immers ook het einde van je gezonde leefstijl. Luister daarom vooral naar je lichaam. Huh? Hoe dan? Je darmen vertellen je eigenlijk wat je beter wel of niet moet eten. Voel je je opgeblazen na het eten, maagzuur of moe? Grote kans dat je iets hebt gegeten waar je niet tegen kunt. Probeer eens wat anders, varieer, eet extra groente en eet eens wat minder. Wat natuurlijk helemaal ideaal is voor de zomer is de 21 dagen sugarchallenge. Hiermee reset en detox je je lichaam. Zo wen je weer aan het hebben van veel minder suiker in je lijf, krijg je meer energie, meer focus op je werk en op je training. Daarnaast verlies je je wintervacht binnen no-time. Zeker een motivator! Na een goede detox zijn je darmen ook weer tot rust gekomen en werken ze weer optimaal voor je verdere gezonde leefstijl.

Hopelijk hebben we je kunnen motiveren om niet alleen deze zomer in shape te komen maar alle komende zomers ook. Pas de 3 regels toe en ervaar dat het werkt. Neem je tijd (Rome is ook niet in 1 dag gebouwd) en stel voor jezelf een haalbaar doel. Blijf in beweging, juist in warmte of in kou (zelfde effect) dit betekent extra calorieën verbranden. En pas je voeding aan . We weten allemaal elk pondje gaat door het mondje. Suikers, zetmeel en té veel vet absoluut mijden. Al zin in de zomer? Wij wel! Kom maar op…

Probeer eens een gratis proefles bij een Fit4lady bij jou in de buurt. Ervaar de unieke combinatie van krachttraining en conditietraining gecombineerd in een half uur tijd.

Proefles aanvraag

"(*)" geeft vereiste velden aan

Naam(*)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.