Houd jij van vis? Bij een gezonde leefstijl eet je het liefst twee keer per week vis. Tonijn heeft een minder uitgesproken smaak dan andere vissoorten. Ben je dus niet zo’n visliefhebber, dan is dit recept misschien wel heel geschikt voor je. Boordevol omega 3, vitamine A en D.

Heel veel plezier bij het bereiden en geniet er van!
Team Fit4lady



Tonijnsalade

Wat heb je nodig?

  • sla van rucola, bladsla naar keuze
  • tonijn uit blik (halve) op waterbasis
  • rode ui
  • selderij
  • komkommer
  • zongedroogde tomaat
  • olijven
  • kruiden naar keuze (ik koos voor dille en oregano)
  • pittenmix van zonnebloempitten, pijnboompitten en pompoenpitten
  • parmezaanse strooikaas
  • klein scheutje balsamico

Hoe maak je het?

  • Was de sla en laat het uitlekken.
  • Laat het water uit de tonijn lekken en maak met een vork wat los.
  • Snijd de ui fijn. Snijd de selderij in reepjes, de komkommer in plakjes en halveer de olijven.
  • Voeg alles toe aan de uitgelekte sla. Voeg dan ook de zongedroogde tomaat toe in stukjes en voeg naar smaak de kruiden en pitten toe.
  • Schenk een scheutje balsamico azijn over de salade en mix het. Strooi voor het serveren de Parmezaanse kaas over de salade.
  • Wil je calorieën besparen? kies dan voor tonijn en olijven op waterbasis en de gedoogde variant zongedroogde tomaat ipv alles in de olie.
  • Kun je nog wel wat eiwitten extra gebruiken voeg je wat Hüttenkase toe en een gekookt ei.

Veel plezier en Bon Appetit!