Sporten na een bevalling? Daar moet je vast niet aan denken. Sporten met jonge kinderen in huis? Dat klinkt onmogelijk. Je bent vast al blij als je genoeg energie hebt om de kinderen te verzorgen, huishoudelijke taken te verrichtten en te focussen op werk. Toch is het wél mogelijk om ook als jonge moeder aan je benodigde beweging te komen. Maar sporten met jonge kinderen, hoe doe je dat?

In haar column zegt Fit4lady oprichtster en eigenaar Arina Van Damme al dat tijd vinden om te sporten extra lastig is als je jonge kinderen hebt. Dat is nu eenmaal zo. Daarnaast, zelfs als je tijd hebt is het lastig om de motivatie of de energie te vinden om te sporten. In haar column helpt Arina van Damme je de motivatie te vinden en zet ze de voordelen op een rij die jou helpen om het sporten (weer) op te pakken in een druk leven. Zo blijft jouw leven fit en leuk met tijd voor je gezin, werk en jezelf. Met tips van andere moeders.

Dat het lastig is om sporten te combineren met jonge kinderen staat als een paal boven water. Slechts 12 procent van de mensen die regelmatig sporten heeft jonge kinderen blijkt uit een rapport van het Sociaal Cultureel Planbureau. Hoe komt het toch dat deze combinatie zo lastig is voor ouders? Lees er meer over in onze blog ‘’Sporten combineren met jonge kinderen, hoe doe je dat?’’

Sporten na een bevalling, hoe doe je dat en waar moet je op letten?

Als kersverse moeder heb je het druk. Hoe zorg je naast je mooie nieuwe gezin dan ook nog voor jezelf? En hoe kan je weer het sporten na je bevalling oppakken om de mama in shape te worden die je wilt zijn? Kan je eigenlijk wel weer zo fit worden als je was? Ja dat kan! Met deze 8 tips voor de kersverse mama word jij fysiek én mentaal sterk, pak je het sporten na de bevalling snel op en ben je binnen no-time een mama in shape!

Sporten als drukke moeder: thuis sporten, circuittraining, sportschool of teamsport? Wat is de beste keuze  voor iedere moeder? 

Sporten als drukke moeder gaat gepaard met een hoop keuzes maken. Het ouderschap brengt sportieve uitdagingen met zich mee, maar er zijn ook gewoon veel opties! En wat is nu de juiste keuze? Thuissporten, circuitraining, sportschool teamsport? Het is lastig al die keuzes die we vandaag de dag allemaal hebben. Zoveel mensen, zoveel wensen… En dus heel veel aanbod. De vraag is, wat past er bij jou? In het artikel ‘’Sporten als drukke moeder: wat is de beste keuze?’’ nemen we je mee in wat de voor- en nadelen zijn van diverse soorten trainingen.

Mama, je kunt ook sporten mét je kinderen: volg deze 10 tips eens!

Van het vinden van de juiste planning, tot sporten met je eigen kinderen. Wist je dat er genoeg oefeningen zijn die je met je kinderen kunt doen? Sporten met kleine kinderen is ook gewoon heel erg leuk! Voor je het weet doet je kindje je na en rolt hij of zij met je mee over een matje. In ons artikel ‘’10 tips voor meer beweging als je jongere kinderen hebt’’ helpen we jou richting een sportief leven als jonge moeder. 

sporten als drukke moeder

Drukbezette moeder? Onthaast je met een workout bij Fit4lady!

Als drukke moeder is het lastig om je workout te plannen. Je kunt je partner flink aan het werk zetten natuurlijk, maar nog is het soms erg veel. De kinderen moeten van school gehaald worden, er moet ontbijt gemaakt worden, de was moet gedaan worden. Het gaat maar door. Hierdoor vergeet je vaak om je workout te plannen, en dat is best logisch. Na een hectische dag plof je daarnaast soms liever neer op de bank. Bij Fit4lady begrijpen we dat. In het artikel ‘’Drukbezette moeder? Onthaast je met een workout bij Fit4lady!’’ Geven we daarom enkele tips voor het vinden van tijd voor jouw training en leggen we uit waarom je als drukke moeder bij Fit4lady wél altijd terecht kunt!

En moeders, als jullie wat oudere dochters hebben kunnen jullie bij Fit4lady ook heel goed samen sporten! Kijk maar eens naar dit prachtige duo dat al meer dan twee jaar bij Fit4lady Hillegom traint. 

Bij Fit4lady kan je de circuittraining op ieder gewenst moment beginnen. Het maakt niet uit of het 10.00 uur stipt is of dat het 7 over half 6 is. Je komt wanneer jij er aan toe bent. Je traint in een een korte training van 30 minuten jouw gehele lichaam. Alle spiergroepen worden zowel op kracht als op conditie getraind. Daarbij is er deskundige begeleiding die jou en jouw doelen goed in de gaten houden.

Fit4lady is een unieke sportformule. Ongedwongen sporten met persoonlijke training en aandacht. Resultaat boeken met plezier. Zodat je in staat bent jouw doelen te behalen op een leuke manier!

Proefles aanvraag

"(*)" geeft vereiste velden aan

Naam(*)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.