Ben jij al in shape voor de zomer? De zomer komt eraan. Dan bereikt ons steeds vaker de vraag: ‘Hoe strak en fit kan ik worden in 2 maanden?’ Een logische vraag. In de winter komt bijna iedereen aan, dat geldt zelfs voor onze trainsters. Dus wat kun je nog bereiken voor de zomer? Waar begin je? Ben je al te laat om nog voor de zomer fit te worden? Tijd voor antwoorden!  

Het hebben van een strakker lichaam blijft de wens van veel vrouwen. En dan helemaal als de zomer in aantocht is.  We bedoelen daarmee niet dat je het lichaam van een model als ideaal moet nastreven. Wat we wel bedoelen is dat je voelt en ziet dat je lichaam strak is. Dat voelt goed en ziet er goed uit. Het lichaam moet daarvoor van binnen én buiten worden aangepakt. 

Hoe bereik je in 2 maanden een strakker en fitter lichaam? 

4 tips waarmee je direct afvalt:

  1. Drink veel water. Genoeg water drinken op een dag is zeer belangrijk! Drink gedurende de dag 8 glazen water, dit reinigt je lichaam en zorgt voor minder trek.
  2. Eet puur en met mate. Kies voor pure voeding; groenten, fruit, noten, kwark, vis en gevogelte. Vermijd suikers, transvetten en teveel koolhydraten in de vorm van pasta, aardappelen, rijst en brood. Eet je liever vegetarisch of veganistisch? Kies dan voor producten als tofu en tempé of (als je wilt) eieren.
  3. Doe aan krachttraining zo vaak je kunt. 2, 3, 4 x per week. Met krachttraining versterk je jouw spieren. Hoe meer je jouw spieren aan het werk zet en ontwikkelt, hoe strakker je wordt en hoe hoger je vetverbranding is. Ook je afterburn (het verbranden van vet na het sporten) gaat dan langer door. Voor een mooie lijn van je lichaam is krachttraining dus erg belangrijk.
  4. Zorg voor goede nachtrust en ontspanning. Een ontspannen lichaam en geest functioneren beter: sporten gaat makkelijker doordat je na een goede nacht beter herstelt. Doordat je meer ontspannen bent, maak je gezondere keuzes. Een druk, gespannen mens kiest vaker voor niet sporten en ongezonde voeding.

Hoe snel voel je je fitter en zie je dat strakkere lichaam?

Fit voelen meteen na het sporten!

Het fitte gevoel heb je meteen. Je voelt je direct fit zodra je hebt gesport. Moe starten met je workout en fit eindigen. Instant effect waarvan je meer wilt.

Na 1 maand strakker voelen 

Een strak lichaam bereiken is niet van vandaag op morgen een feit. Het vraagt discipline. Als je 2 à 3 keer per week traint en let op je voeding, zie en voel je na ongeveer 1 maand de eerste resultaten. Je lichaam voelt strakker en je voelt je echt fitter. Mensen om je heen valt het ook op. “Ben je afgevallen”? “Wat zie je er goed uit”. Met een goede coach verbetert ook je houding. De echte resultaten bereik je als je doorgaat. Blijf water drinken, puur eten, trainen, ontspannen. Herhaling van je training en gedrag geeft je echte resultaten. 2 maanden is een goede start en het begin van een blijvend strakker lichaam.

Ga dus niet voor een snelle winst, de meeste diëten kun je zelfs direct wel vergeten. Kies voor een systematisch gezonder leven, dat is veel duurzamer voor je lichaam. K

Hoeveel kun je eigenlijk afvallen in twee maanden?

Stel je doet alles precies goed, je sport keihard, eet gezond en je laat de alcoholhoudende dranken even staan. Hoe strak kun je dan worden in die twee maanden? Dat verschilt per persoon. Het wordt een kwestie van simpele wiskunde. Bereken hoeveel calorieën je nodig hebt, hoeveel je minder per dag moet eten om jouw doelen te bereiken en hoeveel je kunt verbranden met sport. Neem als vuistregel dat een kilo ongeveer gelijk staat aan 7.700 calorieën. Als jij een kilo per week wilt verliezen moet je 7.700 calorieën in mindering zien te brengen door gezonder of minder te eten en meer te sporten. 

Stel je hebt 2.000 calorieën per dag nodig. Dan kun je niet zeggen: ”ik leef wel van 900 calorieën per dag, want dan val ik een kilo per week af.” Je krijgt dan onvoldoende nutriënten binnen. Op de lange termijn is dit simpelweg ongezond. Ga in plaats daarvan voor maximaal een halve kilo per week. Bereken hoeveel calorieën je per dag mag eten, moet verbanden en nodig hebt. 

Houd echter in het achterhoofd dat deze cijfers echt per persoon verschillen. Wat is jouw BMI? Hoe lang ben je? Hoeveel spiermassa heb je? Vraag daarom advies aan onze trainsters. Samen berekenen we jouw aantal calorieën, rekening houdend met jouw situatie. 

Wil je direct aan de slag? Vraag dan nu een gratis proefles aan:

Proefles aanvraag

"(*)" geeft vereiste velden aan

Naam(*)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.