Met de lente in de lucht en de coronakilo’s nog aanwezig zien we vaker de vraag voorbij komen: ‘Hoe strak kan ik worden in 2 maanden?’ Een logische vraag zo voor de zomer terwijl ook de lockdown langzaam versoepelt. Maar, wat is mogelijk en hoe ga je van start? 

Een strakker lichaam dat is de wens van veel vrouwen. Ik bedoel daarmee niet dat je het lichaam van een model als ideaal moet nastreven maar wel dat je voelt en ziet dat je lichaam strak is. Het lichaam moet daarvoor van binnen én buiten worden aangepakt.

4 tips waarmee je direct zal afvallen:

  1. Drink veel water. Genoeg water drinken op een dag is zó belangrijk! Drink gedurende de dag minstens 8 glazen water, dit reinigt namelijk je lichaam en zorgt voor minder trek.
  2. Eet puur en met mate. Zoveel mogelijk pure voeding; groenten, fruit, noten, kwark, vis en gevogelte zijn erg goed voor je. Vermijd suikers, transvetten en het eten van teveel koolhydraten in de vorm van pasta, aardappelen, rijst en brood.
  3. Doe aan krachttraining en doe dit zo vaak je kunt, 2, 3, 4 x per week. Laat je spieren je vet verbranden! Hoe meer je spieren ontwikkeld zijn, hoe strakker je wordt en hoe hoger je zit in je vetverbranding. Ook je after burn(het verbranden van vet na het sporten) gaat langer door als je spieren beter ontwikkeld zijn. Voor een mooie lijn van je lichaam is krachttraining erg belangrijk.
  4. Een strak lichaam bereiken is niet van vandaag op morgen een feit. Het vraagt uithoudingsvermogen. Dan zul je na ongeveer 2 maanden de eerste resultaten gaan zien en voelen. Mensen om je heen zal het opvallen dat je wat strakker bent en bij veel sporters verbetert de houding. De echte resultaten krijg je cadeau als je doorgaat. Blijf water drinken, puur eten, trainen. Herhaling van je training geeft je echte resultaten. 2 maanden is een goede start en het begin van een blijvend strakker lichaam.

Ga dus niet voor een snelle winst, de meeste diëten kun je zelfs direct wel vergeten, maar kies voor een systematisch gezonder leven, dat is veel duurzamer voor je lichaam. Kies daarnaast voor deze 5 do’s en maak niet dezelfde fouten met deze 5 don’t

Hoeveel kun je eigenlijk afvallen in twee maanden?

Stel je doet alles precies goed, je sport keihard, eet gezond en je laat de alcoholhoudende dranken even staan. Hoe strak kun je dan worden in die twee maanden? Dat verschilt per persoon maar het wordt een kwestie van simpele wiskunde. Bereken hoeveel calorieën je nodig hebt, hoeveel je minder per dag moet eten om jouw doelen te bereiken en hoeveel je kunt verbranden met sport. Neem als vuistregel dat een kilo ongeveer gelijk staat aan 7.700 calorieën. Als jij een kilo per week wilt verliezen moet je 7.700 calorieën in mindering zien te brengen door gezonder of minder te eten en meer te sporten. Dat is echter nog steeds 1.100 calorieën per dag.

Stel je hebt 2.000 calorieën per dag nodig, dan kun je niet zeggen, ”ik leef wel van 900 calorieën per dag want dan val ik een kilo per week af.” Je krijgt dan mogelijk onvoldoende nutriënten binnen, op de lange termijn simpelweg ongezond dus. Ga in plaats daarvan voor een halve kilo per week maximaal en bereken hoeveel calorieën je dan per dag mag eten, moet verbanden en nodig hebt. Houdt echter in het achterhoofd dat deze cijfers echt per persoon verschillen. Wat is jouw BMI? Hoe groot ben je? Hoeveel spiermassa heb je? Vraag daarom advies aan onze trainsters, dan berekenen we het samen, rekening houdend met jouw situatie!