Zo versterken sport en voeding elkaar, aldus Weight Watchers Coach Ellen.

Zweetkoffie met Ellen Schouten, coach bij Weight Watchers.

Voor veel van de Fit4lady sporters is Ellen inmiddels een voorbeeld: 17 kilo afgevallen met de combinatie van de aanpak van Weight Watchers en 3 x per week sporten bij Fit4lady. Deze maand dronk ik koffie met Ellen na haar workout in Limmen en stelde haar een paar vragen.

 

zweetkoffie met Ellen Schouten

Waarom is sport belangrijk voor je?

Ik ben 47 jaar, moeder van 2 pubers, heb een eigen schoonheidssalon en inmiddels ben ik coach geworden bij Weight Watchers. Met onregelmatig werk, een gezin en een druk leven is sporten een must om fit te blijven en vraagt bij mij om een goede planning. Ik kan niet zonder maar ik moet het wel plannen!

 

 

 

Welke tips heb je als afslankcoach van Weight Watchers?

Weight Watchers werkt met de 3 pijlers Food, Fit, Feel. Gezonde voeding, sport en tijd voor jezelf.

En dat werkt als volgt:

  • Beweeg elke dag
  • Plan momenten voor jezelf
  • Maak verstandige keuzes in je voeding
  • Bij geen zin: ga toch sporten, het geeft je altijd meer energie dan het je kost.

 

Welke eet-tip heb je rondom het sporten?

Eet licht voor het sporten. Neem eiwit na het sporten: iets van yoghurt, kwark of ei, dit is goed voor je spieren en geeft je een verzadigend gevoel. Mijn algemene eettip is: maak verstandige keuzes: meer groenten en rauwkost en minder suiker en verzadigde vetten. En blijf sporten, als je dit combineert met je eetpatroon zul je al snel resultaat bereiken.

 

Wat bevalt je aan jouw sportschool?

Dat sporten niet veel tijd hoeft te kosten bewijst mijn sportschool Fit4lady. Dit concept past perfect in een druk leven. De workout is kort en intensief en werkt goed samen met een gezond eetpatroon om op gewicht te blijven of gewicht te verliezen.

Toen ik begon met de circuittraining sportte ik 2 x per week. Nu is dat al enige tijd 3 x per week. Het is zo makkelijk in te passen en werkt geweldig samen als je strak wilt blijven bij gewichtsverlies.

 

Hoe maak je gezond eten en sport tot een lifestyle, een levenswijze?

Mijn visie is: Als je sport voel je je fitter en energieker. Daardoor maak je makkelijker gezonde keuzes bij het eten en drinken. Je wilt dat vitale gevoel vasthouden. Zo versterkt het sporten je eetpatroon. En doordat je wat lichter wordt en energiek bent, sport je weer makkelijker. Zo versterkt het één het ander.

Niet iedereen kan of wil sporten maar voor mij het echt een lifestyle geworden die ik iedereen kan aanbevelen, zowel vanuit mijn vak als Weight Watchers coach als persoonlijk in mijn vriendenkring.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Privacy-instellingen

Wanneer u een website bezoekt, kan deze informatie in uw browser opslaan of ophalen, meestal in de vorm van cookies. Beheer hier uw persoonlijke Cookie Services.

Deze cookies zijn nodig om de website te laten functioneren en kunnen niet worden uitgeschakeld in onze systemen.

Om deze website te gebruiken, gebruiken we de volgende technisch vereiste cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Omwille van de prestaties gebruiken we Cloudflare als een CDN-netwerk. Hiermee wordt een cookie "__cfduid" opgeslagen om beveiligingsinstellingen per client toe te passen. Deze cookie is strikt noodzakelijk voor de beveiligingsfuncties van Cloudflare en kan niet worden uitgeschakeld.
  • __cfduid

We volgen geanonimiseerde gebruikersinformatie om onze website te verbeteren.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

We gebruiken Google Tag Manager om geanomiseerd ons verkeer te volgen en om AB te helpen nieuwe functies te testen.

Decline all Services
Accept all Services